12 tipů pro správný výběr vaší LinkedIn fotografie

Dnešní doba je dobou vizuální. Obrázky, fotografie, videa… mají na sociálních sítích daleko větší sledovanost, než jen prosté, i třeba sebezajímavější, texty. Jedním obrázkem lze často vyjádřit mnohem víc, než mnoha slovy. Obrázek dokáže jednoduše vyjádřit i celý komplex myšlenek a informací.

Schválně, uhodnete, jakou informaci mají sdělit následující obrázky?

  • Selfie muže s činkou v ruce pořízené před zrcadlem v posilovně
  • Okno dřevěného domečku pro děti, z něhož kouká žena s dítětem
  • Kamera na stativu a u ní stojící muž – vidět je jen jeho část a zezadu
  • Selfie krásné slečny stojící v „modelkovském“ postoji, od boků nahoru
  • Logo společnosti
  • Dva balíčky kávy
  • Lyžař stojící u lanovky
  • Roztomilé koťátko
  • Záběr na větrné elektrárny

Všechny tyto fotografie jsou skutečnými profilovými fotografiemi reálných uživatelů LinkedIn….

Věděli jste, že profily s fotografií dostávají o 50 – 70 % více žádostí o přidání do sítě, než profily bez fotografie?

Přesto – chybějící nebo nesprávná profilová fotografie je jednou z nejčastějších chyb uživatelů LinkedIn.

Fotografie je pro kvalitu a efektivitu našeho profilu klíčová. Fotografie náš profil zosobňuje – někdo jiný se může jmenovat stejně, jako my, ale nikdo nevypadá stejně, jaky my… Správná fotografie zvyšuje pravděpodobnost, že náš profil nejen zaujme, ale že i utkví… Část populace si totiž daleko lépe pamatuje tváře, než jména…

Je tedy na čase, abyste se podívali na svoji fotografii a odpověděli si objektivně na otázku:

Dává o mě moje fotografie tu správnou informaci, která mi pomůže v mé kariéře nebo v mém businessu?

Tady je 12 tipů, které vám pomohou vybrat tu správnou fotografii pro váš LinkedIn profil:

1. Použijte fotografii, na které jste VY! Vy a jen vy. Je to váš OSOBNÍ profil, kde prezentujete sami sebe!

2. Použijte AKTUÁLNÍ fotografii. Jen jen málo horších věcí, než to, když se osobně setkáte s někým poprvé a nepoznáte ho, protože jeho profilová fotografie je stará 10 (a více) let!

3. Usmívejte se! Vaše tvář by měla vyzařovat vřelost a přístupnost.

4. Uvolněte se a dívejte s přímo do objektivu

5. Vaše tvář je nedůležitější, proto si zvolte fotografii, kde je vám vidět do tvář přímo a kde váš obličej zabírá 2/3 fotografie.

6. Fotografie by měl být pořízena profesionálem (ale nemá být umělecká)

7. Žádní další lidé na vaši fotografii nepatří. Ani nevyřezávejte svůj obrázek z hromadné fotografie, žádné části cizích ramen a rukou do vaší fotografie nepatří.

8. Pro fotografování si zvolte neutrální, nejlépe jednobarevné pozadí

9. Oblékněte si na sebe něco v barvě, která vám nejvíc sluší. Světlé barvy přitahují pozornost, ale vyhněte se vzorům.

10. Tip pro muže: oblékněte si modrou nebo černou klasickou košili. Žádné tričko, havajské košile nebo bláznivé vzory!

11. Tip pro ženy: oblékněte si něco pohodlného. Ne tričko nebo velké či divoké vzory. Nejlepší je oblečení v tmavé barvě s (nehlubokým) výstřihem do V. Černá je dobrá, vyhněte se bílé.

12. Poříďte si více fotografií a zeptejte se lidí kolem sebe, jaká z nich se jim zdá být nejvhodnější.

Na LinkedIn jsou tisíce profilů kde je místo fotografie jen podobný šedý obrázek hlavy, krku a ramen. Každý vás snadno přehlédne, když se skryjete v šedém davu….

Vystupte z davu, použijte 12 tipů a vyberte si pro svůj profil tu nejlepší fotografii!

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Těším se na vás na LinkedIn! Navažte se mnou spojení! Můj LinkedIn profil je TADY >>>>>>

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře
  1. karel napsal:

    Souhlas, ale určitě nejde říct, že pro KAŽDÉHO se hodí černá košile a ne triko je to dobré do nějaké konzervativní korporace, ale mladý dnamický kreativec nebo hudebník by v oblekuvypadal špatně a vůbec by ho to (na rozdíl od trika) nevyjadřovalo. A Jano, Vaše fotka by si zasloužila vylepšení podle těhlech pradivel – nic ve zlým, ale profesionální není, ten stín, tmavost… – nechci vás naštvat, ale píšu to, že jsem dával pozor na to říkáte a píšete 🙂 kar.

    • Jana Bártíková napsal:

      Karle, děkuji vám za váš komentář a za zpětnou vazbu na moji fotografii. V mých doporučeních není nic o obleku, ten není na fotografii na LinkedIn třeba.
      Všechna moje doporučení vycházejí z tzv. Best Practice. Jsou to doporučení, která fungují lidem, kteří ve svém oboru něco dokázali, která jim pomáhají nebo pomohli k dosahování cílů a k úspěchu a která jsem vyzkoušela v praxi a i mě zafungovaly…
      Každý můj čtenář i klient si může sám svobodně rozhodnout, zda si bude hledat svoji cestu a přicházet si na věci sám, nebo zda si ušetří čas, energii a peníze a použije v praxi vyzkoušení návody.

      Děkuji, hezký den. Jana

  2. Simon napsal:

    Zdravím, v zásadě souhlasím. Pokud to s bodem č. 6 myslíte vážně, dovolil bych si pár postřehů k Vaší fotce:
    – Na profi portrétu by neměl být vidět stín od blesku, narušuje jednolitost pozadí. Je třeba fotit objekt dál od pozadí nebo s více světly (ideálně obojí).
    – Dále je na portrétu šmrncovnější, když je v očích odlesk od světla (tzv. jiskra). A další obecná poznámka:
    – Většině lidí sluší, když nejsou foceny napřímo (kvůli souměrnosti, respektive nesouměrnosti), ale lehce natočeni do strany, ale s pohledem do objektivu.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..