Slýchávám občas tvrzení, že LinkedIn je nový Facebook. A vůbec s ním nesouhlasím. LinkedIn je úplně jiný, než Facebook. A právě díky tomu je celosvětově nejúspěšnější sítí pro byznys.
Díky svým unikátním vlastnostem a kvalitám je skvělým nástrojem pro získávání zákazníků. Především v B2B, ale i v mnoha B2C oborech.
Čím to je? V čem je LinkedIn tak unikátní, že se z něj může velmi rychle stát i váš zdroj nových zákazníků?
Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu, které vznikly pro zábavu, byl LinkedIn založen jako platforma pro spolupráci. Reid Hoffman vytvořil sociální síť pro profesionály, aby jim umožnil propojovat se, komunikovat, sdílet, pomáhat si k dosahování svých pracovních a byznysových cílů a spolupracovat.
Tento původní záměr ovlivnil a stále ovlivňuje strukturu této sítě, složení jejích členů, způsob komunikace, nástroje, pravidla i její kulturu. A samozřejmě i její potenciál pro byznys,
Členové sítě LinkedIn pracují na manažerských pozicích (od středního po top-management) nebo na pozicích specialistů (IT, marketing, finance…). Mají vyšší vzdělání a vyšší příjmy. Roste i skupina odborníků na volné noze.
Mnoho klíčových lidí ve firmách (rozhodovatelů, manažerů, budgetholderů…) na Facebooku buďto vůbec není anebo ho využívají jako síť pro zábavu, propojování se s lidmi, které opravdu znají a byznys a práce je zde vůbec nezajímá.
Naopak členové sítě LinkedIn jsou zde se záměrem propojovat se s lidmi, kteří jim mohou pomoci dosahovat jejich pracovních i osobních cílů. Jsou zde otevřeni novým informacím, řešením, inovacím.. Chtějí díky nim plnit své pracovní a obchodní cíle, posouvat dál své firmy, svá oddělení, plnit KPI’s, dělat svou práci snáz, rozvíjet sebe i své lidi, kariérně růst… A také zlepšovat svůj život, třeba v oblastech financí, bydlení, zdraví, vztahů…
Jen na LinkedIn víte, kdo je na „druhé straně“, s kým se propojujete. Můžete se propojit s těmi správnými lidmi na správných pozicích ve správných firmách. Komunikovat s nimi, získávat si jejich důvěru, přeměňovat je v leady a pak i ve své zákazníky. Tohle vám žádná jiná síť neumožní.
Díky tomu budou vaše aktivity na LinkedIn vysoce efektivní.
Podle průzkumu Business Insider je LinkedIn už třetím rokem považován za nejdůvěryhodnější sociální síť. Ostatní sociální sítě v této kvalitě předstihl velice výrazně. Pokud se vy budete prezentovat na důvěryhodné sociální síti, budete i vy důvěryhodní.
LinkedIn u nás je stále, co se týká byznysu, podceňovanou Popelkou. Většina firem a podnikatelů nechává peníze, které mohou díky LinkedIn začít vydělávat, ležet na chodníku.
A to je obrovská příležitost pro vás, kdo se do byznysu na LinkedIn pustíte teď. Získáte velkou konkurenční výhodu.
Co vy na to? Pustíte se do toho?
Jana Bártíková
Přečtěte si také: Jak neprodávat na LinkedIn >>>
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn!
Pěkné shrnutí. Myslím si, že kdo říká, že Linkedin je nový Facebook, tak okolo Linkedinu jen prošel, ale nezakousnul se do něj. Děkuji za článek.