LinkedIn se rozhodl před časem změnit algoritmus, který rozhoduje o tom, komu, kolika lidem se váš post, zveřejněný na síti, zobrazí. Jaký bude jeho dosah.
Do nedávna rozhodoval počet komentářů, lajků a sdílení. Čím více jich bylo, tím více se post šířil sítí až do třetí úrovně spojení.
To však vedlo k tomu, že vznikalo stále více příspěvků s prvoplánovou snahou získat hlavně co nejvíc lajků a komentářů. Jistě jste mnohokrát narazili na post o nějaké „důležitosti“ jako je výběr fixů na flipchart, končící otázkou: „A jak to máte vy?“ ?
A obsah s přidanou hodnotou, který především chce LinkedIn svým členům zprostředkovávat, se nešířil tak dobře, jako „bulvár“.
Proč?
LinkedIn chce být zdrojem hodnotného obsahu, který vzdělává, inspiruje, rozvíjí. To si totiž přeje většina jeho členů, jak ukázal nedávný průzkum. (viz fotografie, prezentováno na LinkedIn CZE Summitu 2019 Larou Julio, Market Development Manager EMEMA, LinkedIn).
Aby LinkedIn podpořil tvorbu a šíření HODNOTNÉHO OBSAHU, rozhodl se algoritmus změnit.
Každý podobný algoritmus je ohromně složitý vzorec, do které vstupuje spousta proměnných. Nikdy se nikdo nedozví, které a jak přesně. Ale rozhodující veličina je známá a další lze vypozorovat z výsledků publikovaného obsahu.
Rozhodující veličinou nového algoritmu je tedy ČAS. Algo si „stopne“, kolik času je třeba k přečtení postu (shlédnutí) videa. A pak sleduje, kolik % z tohoto maximálního času příjemci obsahu jeho „konzumaci“ věnují. Čím vyšší procento, tím větší dosah.
Co vlastně znamená DOSAH: Dosah u běžných postů říká, kolika lidem se post zobrazil v newsfeedu (na hlavní stránce, kde vidíte příspěvky). Zobrazením jsou asi 3 sec než skrolujete dál. U videa se počítá přehrání alespoň 3 sec (pokud má někdo vypnuté automatické přehrávání, zobrazení se nezapočte). Zobrazení článku zase říká, kolik lidí si článek otevřelo.
Nejdůležitější je zacílení, relevance a přidaná hodnota obsahu.
Takový obsah bude mít nejen dosah. Ale způsobí jednu DŮLEŽITOU VĚC. Získá vám důvěru vašich potenciálních zákazníků, že vy rozumíte tomu, co oni potřebují. Budou vás vnímat jako experta a potenciálního partnera. Umožníte jim mít s vámi a vaším řešením, vaším know-how, zkušenost. Takový obsah vám bude GENEROVAT LEADY z LinkedIn.
Dosah vašich příspěvků by neměl být váš hlavní cíl na LinkedIn. Je to pomocná metrika. Vždy se dívejte na ten konečný výsledek – kolik vám váš hodnotný obsah na LinkedIn vygeneroval leadů.
Trvá to 3 – 6 měsíců, v závislosti na vašem byznyse a cílové skupině, než se tak stane.
Když budete publikovat do velké a cíleně vytvořené sítě spojení obsah, který bude pro vaši cílovku užitečný, vaši zákazníci za vámi přijdou.
Jana Bártíková
Líbí se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:
Přečtěte si také: Jak předběhnout konkurenci >>>
Pěkný den, Jano, děkuji Vám za zajímavé shrnutí. Samotnou mne překvapila informace ohledně odkazů v komentářích, na LI jsem si u mnoha lidí všimla, že právě takto je vkládají. I zmínka ohledně videí je zajímavá.