Na profilových fotkách najdete všechno: od neosobního LinkedIn avatara přes roztomilá zvířátka až po umělecké portréty obličejů šibalsky skrytých za rozkvetlé stromy. Výběr profilové fotografie pro LinkedIn je vaše osobní volba. Pokud ovšem chcete získat kvalitní spojení a dosah, generovat byznys, budovat značku nebo najít pracovní nabídky, poradím vám, jak na to (a jak rozhodně ne).
Máte místo fotografie jen šedivé kolečko, tzv. LinkedIn avatar? Profil bez fotografie uživatelům signalizuje, že něco skrýváte, zastíráte. Působí nedůvěryhodně. I LinkedIn algoritmus takový profil znevýhodňuje. Bez vaší fotografie na síti nevybudujete síť kontaktů a bude téměř nemožné rozvíjet byznys.
? Jak to dělat správně
Abyste si byli jisti, že se fotografie všem správně zobrazuje, dobře zkontrolujte, zda máte nastavenou viditelnost „kdokoliv“. V opačném případě budete viditelní jen pro vaše spojení.
Před pár lety na českém LinkedIn řádila jistá korpoRATní krysa ?. Byl to originální a geniální virál… Ale obecně, fotka zvířátka namísto vaší profilovky, to není dobrá cesta, jak získat důvěru a zákazníky. To platí i pro produkty nebo loga. Přestože vážete nádherné květiny, šijete úžasné boty nebo pečete ty nejbáječnější dorty, věřte, že lidé chtějí na profilovce vidět právě vás.
? Jak to dělat správně
Na osobní profil patří fotografie vaší osoby (tedy vaší tváře). Nezapomeňte, že lidé důvěřují lidem. Lidé se rádi potkávají s lidmi. Jiné obrázky, případně firemní loga, jsou neosobní a nevzbuzují důvěru.
Máte na profilu větší část postavy, nebo jste vyfocení z dálky? Pak myslete na to, že LinkedIn rád zmenšuje. Profilová fotografie bude menší při žádosti o spojení, a ještě menší u komentáře. Vaše tvář tak může téměř zaniknout a budete zaměnitelní. A to je škoda. Lidé si pamatují jiné lidi právě podle tváře.
? Jak to dělat správně
Aby byl váš obličej rozpoznatelný i v menším zobrazení, měl by zabírat 50–60 % profilové fotografie.
Na některých profilech nalézám fotografie zasněné, tváře napůl skryté pod šátkem nebo rozkvetlými šeříky. Fotografie jsou to krásné a mnohdy umělecky hodnotné, nicméně pro LinkedIn nevhodné. Stále se jedná o profesní síť, i fotografie by proto měly být profesionální.
? Jak to dělat správně
Fotografie má odpovídat tomu, co děláte a pro koho.
Takhle je to správně!
✔️ Na profil patří vaše aktuální fotografie. Hlavní je vaše tvář na neutrálním pozadí.
✔️ Na fotografii se vyfoťte tak, aby vás vaši klienti poznali při osobním setkání.
✔️ Obličej by měl zabírat 50–60 % profilové fotografie.
✔️ Tvařte se sympaticky.
✔️ Pokud v práci běžně nenosíte oblek/kostým, nefoťte se v něm.
Hlavně nezapomeňte, že lidé věří lidem. Pokud se budete řídit mými radami, rádi se s vámi propojí, budou vám více důvěřovat a zapamatují si vás. Dobrá profilová fotografie vám pomůže splnit váš cíl na LinkedIn.
Jana Bártíková
Přečtěte si také: LinkedIn motto jako magnet >>>
Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn: