LinkedIn jako nástroj získávání zákazníků funguje na principu ZNÁT – LÍBIT SE – VĚŘIT. Budování vztahů a získávání důvěry je zde tou nejsilnější pákou pro přeměnu spojení (sledujících) v leady.
Na LinkedIn se dnes pouští mnoho firem do vytváření firemních stránek a publikování obsahu. Jenže časem zjišťují, že jim tato aktivita nic nepřináší. Sledující firemní stránky přibývají pomalu. Publikovaný obsah tedy skoro nikdo nevidí a tím pádem jen málokdo reaguje. O přeměně followers na leady nemůže být ani řeč. Zdá se, že třebaže všude kolem slyší, jak je LinkedIn skvělý pro byznys, tady to nefunguje. Není na čase to zabalit?
Není. Je třeba změnit strategii.
Ambasador je člověk. Je to někdo, kdo má vztah k vaší firmě, značce. Ideálně její zakladatel, majitel, leader, uznávaný odborník, influencer, obchodník nebo jiný zaměstnanec, spolupracovník.
Někdo, kdo VYSTOUPÍ dopředu zpoza vaší firmy, značky. A začne si budovat svou osobní značku na LinkedIn ve spojení s tou firemní. Bude se propojovat cíleně s vašimi potenciálními zákazníky. Komunikovat s nimi, budovat si s nimi vztah a získávat si důvěru.
A postupně je přeměňovat ve sledující vaší firemní stránky a ideálně v obchodní leady.
Ambasadoring je funkční strategie z jednoho zásadního důvodu: jde o interakci mezi lidmi.
Lidé se ochotněji propojují s lidmi, než s firmami.
Lidé raději komunikují s lidmi, než s firmami.
Lidé snáz důvěřuji lidem, než firmám.
Je vysoce pravděpodobné, že princip ambasadoringu ve své firmě už používáte, i když ne na LinkedIn. Tedy, pokud máte obchodníky. Ti jsou ambasadory vaší firmy v off-line světě. A principy, na kterých fungují, můžete snadno přenést na LinkedIn. A obchodníky doporučuji zapojit mezi LinkedIn ambasadory mezi prvními…
Tak ambasadoring rozhodně není o tom, že vaši zaměstnanci začnou od zítřka sdílet posty, které zveřejníte na své firemní stránce. A rozhodně vám nedoporučuji začít bezhlavě a necíleně zvát svá spojení ke sledování vaší firemní stránky.
Co úspěšný ambasador potřebuje?
Firma, značka a marketing, které za ním stojí, mu v tom mohou zásadně pomoci. Jde však o STRATEGII. Ta musí být promyšlená, zacílená a dotažená.
Na strategii ambasadoringu stojí všechny kurzy Linked Akademie. Prohlédněte si je >>>.
Pro mě je vzorem ambasadora č. 1 Richard Branson. Jeho firmy ve skupině Virgin jsou úspěšné právě díky němu osobně. Jeho příběh, síla jeho značky, přitahuje zákazníky hned od počátku do každého jeho projektu. Ale on nespí na vavřínech. Je (nejen) na LinkedIn vidět. dál upevňuje svou značku, pravidelně zde komunikuje a přenáší získanou důvěru ve svou osobu na své firmy.
Skrze můj osobní LinkedIn profil a moje aktivity přicházejí do Linked Akademie už třetím rokem poptávky z firem na realizaci LinkedIn workshopů, konzultací nebo správy LinkedIn. Neděláme žádnou jinou aktivní akvizici a rosteme.
Obchodní manažeři, obchodníci a lídři u nás se do rolí ambasadorů zatím vžívají u nás jen velice pomalu. Souvisí to s jejich obecnou nedůvěrou v sociální sítě. Ale i zde už je pár příkladů těch, kdo mají dobře našlápnuto.
Petr Kaczor reprezentuje firmu Thimm Obaly tak skvěle, že LinkedIn generuje firmě několik poptávek měsíčně. LinkedIn také Petrovi a jeho kolegům otevírá nové trhy.
Jan Kučera, obchodník z Antee s.r.o. získává z LinkedIn několik kvalitních leadů a poptávek týdně. Uzavírá své obchody mnohem rychleji, než když vytěžuje studené kontakty.
Na ambasadoring vsadili nedávno také ve firmě Lyreco. Svou značku budují a nové zákazníky přitahují na profilech některých svých klíčových obchodníků, ale i leadrů.
Znáte další inspirativní ambasadory u nás? Podělte se v komentářích!
Rozhodně promyšleně. Strategii a komplexní návod krok za krokem vám dám na svém on-line workshopu LinkedIn pro byznys. Informace a přihlášku najdete zde >>>
Jana Bártíková
Líbí se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:
Přečtěte si také: 4 unikátní kvality sítě LinkedIn pro byznys >>>