Být či nebýt (na LinkedIn)?

To je oč tu běží!

Ano, o to opravdu jde. Význam LinkedIn při hledání práce roste neuvěřitelným tempem. Je už jen otázkou několika měsíců, kdy i u nás bude platit – nejsi na LinkedIn – tak neexistuješ….

Procento personalistů, kteří hledají kandidáty primárně na LinkedIn (nezveřejňují inzeráty na pracovních portálech a aktivně oslovují kandidáty podle profilů na LinkedIn, rapidně roste.

Většina personalistů si dnes vedle životopisů, při výběru prochází i profily kandidátů – na LinkedIn.

Profil na LinkedIn začíná být nejen podpůrným, ale už i rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí o pozvání nebo nepozvání kandidáta na pohovor.

Takže odpověď je jasná: Buďte IN! Buďte na LinkedIn!!!

 

Stáhněte si ebook

Jenže – jenom být tam nestačí. Důležité je mít na LinkedIn kvalitní profil, který vám bude sloužit. Který vás bude minimálně reprezentovat a ideálně prodávat!

95 % českých a slovenských profilů na LinkedIn nedělá ani jedno.

Velkou část tvoří profily, kterým já říkám „telegrafické“.
To jsou profily, kde se o jejich majiteli dozvíte tak maximálně to, že od do pracoval na nějaké pozici a pro nějakou firmu. Vypovídací hodnota pro personalistu = 0. Hodnota pro budování kontaktů, pro obchod a kariéru = 0. Takový profil je úplně zbytečný. Jen zabírá zbytečně místo v kyberprostoru.

Na druhé straně spektra jsou profily „encyklopedické“.
Ty obsahují dlouhatánské bloky textu, ve kterých se těžko orientuje a které se nechtějí nikomu číst.  Asi jejich autoři chtěli napsat román a spletli si místo… 🙂 Jak personalista ty kvanta textu uvidí, zmizí rychle pryč…

Třetí kategorií jsou profily takzvané „statistické“.
Tady už je možné se něco dozvědět! Kromě toho, že se dozvíme kdy a kde dotyčný pracoval, je zde také několik odrážek, kde je uvedeno, jakou měl náplň práce. Říkáte si, že tenhle profil už má pro personalistu a další zainteresované nějakou vypovídací hodnotu? Zklamu vás. Ani ne.

Když personalista hledá třeba manažera obchodního týmu, tak se podívá na profily lidí, kteří mají v titulku tuhle nebo podobnou pozici uvedenou. Co myslíte, jak moc se bude lišit náplň práce, kterou v jejich profilech najde? Vůbec. Všichni totiž vedli tým (různě velký, pravda), byli zodpovědní za plnění cílů, vedli porady a koučovali obchodníky v terénu. Hm, koho si vybrat? Těžká otázka…

Takže jak má takový profil vlastně vypadat?

Kvalitní profil přitáhne pozornost personalistů jako magnet. A protože takových je jako šafránu, tak svítí mezi těmi ostatními jako halogen. Nedá se prostě přehlédnout…

Takový profil:
1. Je stručný a přehledný
2. Vypráví váš příběh – kdo jste, co znáte a co umíte. Co chcete dělat a proč
3. Prodává vás a vaši hodnotu. Kdo ho čte, ví okamžitě, jestli můžete být na dané pozici přínosem
4. Mluví o vašich výsledcích a úspěších
5. Zdobí ho kvalitní profesionální fotografie, na které se tváříte mile:-)

Hezký den a těším se na vás na LinkedIn! Navažte se mnou spojení!
Můj LinkedIn profil je TADY >>>

Jana Bártíková

 

Jste na LinkedIn? A je váš profil spíš telegrafický, encyklopedický anebo statistický? Napište mi o tom do komentářů!

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře
  1. Otmar Vašátko napsal:

    Dobrý den, prokousal jsem se až na tyto stránky, informace zde uvedené mě velmi upoutaly. Dostal jsem se do situace, kterou jsem již vůbec nepředpokládal. Mému profilu na Linkedlnu jsem se prakticky nevěnoval, jelikož jsem již nepočítal s tím, že budu ještě hledat nějakou novou pracovní pozici. Nyní k tomu došlo, což mě nutí se věnovat věcem, které jsem před tím přehlížel. Na druhé straně zcela nová situace může člověka ještě postrčit o kus dál. Tedy za Vaše rady opravdu děkuji, jelikož jak se říká, dobrá rada nad zlato. Navíc si myslím, že v dnešní době rychle postupující inflace je lepší investovat ještě trochu do vzdělání, byť i když není člověk nejmladší, na naše vědomosti a znalosti inflace naštěstí nemůže.
    Přeji hezký den
    Otmar Vašátko

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..