„Já vás znám, sleduju vás na LinkedIn!“ Jak Judita získává klienty díky budování značky na síti 

Pořád váháte, jestli budovat svou značku na LinkedIn? Pak vás možná inspiruje příběh Judity, která dnes úspěšně zviditelňuje ekologické projekty právě na LinkedIn. Ale nebylo to ze dne na den. Její cesta k publikování a oslovování správné cílové skupiny byla hlavně o odvaze vystoupit sama za sebe. Jak se jí to povedlo? 

Z mlčící většiny až k odhodlání publikovat na LinkedIn 

Judita Nechvátalová je zakladatelkou (jak sama říká) první ekologické reklamní agentury v Česku. Ta podporuje projekty zaměřené na ochranu planety a poskytuje firmám eko reklamní předměty, například produkty vyrobené z materiálů, které by jinak skončily v odpadu. 

Judita si založila účet na LinkedIn už před 10 lety. „Tenkrát jsem dělala fundraising a potřebovala jsem kontakty na správné lidi ve firmách,“ přiznává. Po čase však platformu přestala aktivně využívat. 

Před dvěma lety ale objevila potenciál LinkedIn a rozhodla se vrátit. S odhodláním publikovat a budovat síť kontaktů. 

Náš první kontakt začal tím, že si Judita koupila on-line kurz Dokonalý LinkedIn profil a podle něj ten svůj upravila. A poté začala publikovat. S očekávám, že se vše rozjede samo.

Jenže to se nestalo.  

👉 Judita otevřeně přiznává, že sice získala nějaké reakce, ale publikování jí nepřinášelo výsledky a zabíralo spoustu času. 

Navíc potřebovala nasměrovat při budování sítě kontaktů. Přidávala si do sítě totiž lidi, kteří jí byli sympatičtí a ne ty, kteří by mohli v budoucnu využít služby nebo produkty Green Cat. 

Co Juditě pomohlo? Půlroční mentoring a pohled zvenčí 

Judita se přihlásila do mého půlročního kurzu Intenzivní mentoring a mastermind LinkedIn pro byznys. Proč? Protože umět komunikovat za sebe a svou značku je často náročnější, než se zdá. 

Chcete slyšet celý rozhovor s Juditou? Pusťte si záznam z Páteční on-line kávy s LinkedIn

Zpětně přiznává, že díky mentoringu získala odvahu vystoupit sama za sebe a neschovávat se za firmu, kterou vede. Také jsme si společně uvědomily, že tvořit obsah pro klienty je přirozené, ale prezentovat sebe samotnou je mnohem těžší.  

Na začátku naší cesty mentoringem jsem viděla skvělý produkt, ale kde byla Judita? Ta sama přiznala, že chtěla na sítích působit opatrně. Jenže z takového přístupu se vytrácí osobitost. Právě díky mentoringu se to změnilo. 

Člověk ponořený do své práce málokdy vidí věci z nadhledu. Proto je dobré nechat se vést a inspirovat někým nezávislým. 

Jak mentoring ovlivnil její přístup na LinkedIn? 

Judita dokázala svým zápalem strhnout i kolegyně. Dnes 3 z 6 členného týmu aktivně publikují na LinkedIn. 

Každá z nás dělá ve firmě něco jiného, komunikujeme jiným stylem. Díky tomu zvyšujeme dosah a povědomí o naší značce,“ říká. 

Jedním z klíčových nástrojů, který stále využívá, je databanka témat, podle které pravidelně publikuje a šetří ji to čas. A vždy se s humorem sobě vlastním diví, kde se vzal tak skvělý nápad na příspěvek.  

Jak LinkedIn pomáhá Juditě oslovovat zákazníky mimo síť? 

Když mě někdo sleduje nebo na mě reaguje na LinkedIn, je těžké se mu ozvat. Ale nedávno jsem volala do velké firmy a paní mi říká: Já vás znám, sleduju vás už měsíce na LinkedIn. Domluvily jsme se na schůzce a je ruka v rukávě,“ sdílí Judita svou zkušenost. 

To potvrzuje, že lidé na LinkedIn sledují a vnímají vás i vaši značku, i když aktivně nekomentují ani nelajkují. 

A co vy? Chcete začít budovat značku na LinkedIn? Uděláte první krok, stejně jako Judita před 2 lety?   

Přihlaste se do mentoringu a získejte sebevědomí, strategii a inspiraci, abyste oslovili svou cílovou skupinu. 

Jana Bártíková 


Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn! 

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.