LinkedIn je skvělým nástrojem pro byznys. Když ho používáte pravidelně a správně, dokáže vám už po 3 – 6 měsících generovat kvalitní obchodní leady.
Přijali jste pozvání a hned vám přišla zpráva se super skvělou nabídkou „speciálně pro vás“?
Nebo snad takové „skvělé“ nabídky formou copy-past rozesíláte? Tak to je dost zásadní chyba.
Tato aktivita má jediný efekt: svoji nové spojení okamžitě naštvete. Je to spam a je to nejlepší cesta, jak si zkazit dobré jméno a popudit spoustu lidí. A nezískat žádný obchod na LinkedIn.
LinkedIn nefunguje jako trh. Pokud budete na LinkedIn rozesílat zprávy a publikovat jen příspěvky ve stylu „Nabízím, Objednejte si, Zaregistrujte se nebo Kupte si“, nebude vás nikdo sledovat. Proč taky? Co by z toho měl?
Lidé nechtějí, abychom jim něco nabízeli, prodávali. Ale chtějí kupovat.
Jaký je v tom rozdíl?
Lidé chtějí kupovat, když se proto sami rozhodnout. A k tomu je můžete na LinkedIn dovést.
Cílené propojování > komunikace > získávání si důvěry. Tohle vám LinkedIn umožní a tohle je cesta k přitahování si poptávek a leadů.
Nezáleží, jaký typ účtu využíváte. Ve chvíli, kdy najdete na LinkedIn zákazníka a hned po propojení mu něco nabízíte nebo mu navrhujete schůzku, snižujete svou šanci na nový byznys z LinkedIn.
Oslovování na studeno na LinkedIn nefunguje stejně, jako kdekoliv jinde. LinkedIn je však skvělým nástrojem na „předehřátí“ kontaktů a zvýšení úspěšnosti telefonátů a schůzek.
ZNÁT – LÍBIT SE – VĚŘIT > KOUPIT. To cesta zákazníka, kterou s ním můžete na LinkedIn projít a připravit si ho pro úspěšné jednání.
Příspěvky, kde se ptáte své sítě, jaké fixy na flipchart používají nebo kde jim sdělujete, jak jste cestou na schůzku zmokli, vám nové zákazníky nepřivedou. Možná, že vám získají hodně lajků a komentářů, ale zákazníky ne.
LinkedIn není Facebook. Komunikujete zde s jinou skupinou uživatelů, která zde má jiné potřeby a cíle.
Členové sítě LinkedIn jsou otevřeni informacím, které jim pomohou dosahovat jejich pracovních cílů, být v obraze ve svém oboru, předhonit konkurenci, být efektivnější, inovativní… Takový obsah jim dávejte. Takový obsah vám získává důvěru a generuje nové zákazníky.
Firemní stránka na LinkedIn je skvělým pomocníkem a měla by být součástí firemní strategie na této síti. Avšak sama o sobě vám nový byznys nepřivede.
Jen z firemní stránky budete těžko cíleně oslovovat ty správné lidi na správných pozicích ve správných firmách. A získávat si jejich důvěru. To jde totiž směrem firma > člověk velmi špatně.
Chybí zde totiž nejen výhoda nástrojů, které fungují na osobních profilech, ale hlavě mezilidská interakce. Ta je tím nejsilnějším nástrojem získávání důvěry a následně nového byznysu.
Zapojte do své strategie AMBASADORY. Zaměstnance ve firmě, kteří se budou cíleně propojovat s vašimi potenciálními zákazníky, komunikovat s nim, získávat si důvěru a přeměňovat je v leady. Ambasadoring je nejúspěšnější firemní strategie na LinkedIn.
Vyplnit si dobře profil, budovat si síť spojení, postovat příspěvky – to všechno je důležité. Ale pro získání nového byznysu to nestačí.
Než se do aktivit na LinkedIn pustíte, promyslete si své cíle a strategii. Co na téhle síti chcete způsobit a jak. Jaké mají být vaše výsledky a kdy. S kým se chcete propojovat a komunikovat a proč.. Co zde chcete komunikovat a co to má způsobit. Atd.
Myslete přitom obchodně. Pokud do LinkedIn očekáváte jen to, že „se o vás bude vědět“, je to hodně málo. Při správné strategii vám LinkedIn bude dlouhodobě generovat nové zákazníky. A to už za ten čas, který do něj budete investovat, stojí.
Jak si správnou strategii postavit a jak ji prakticky aplikovat, to vás naučíme v našich kurzech >>>
Jana Bártíková
Přečtěte si také: Jak rozhýbat LinkedIn >>>
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn: