Na začátku roku 2020 bylo na LinkedIn v ČR přes 1.700.000 členů, což je o 800 tisíc více, než v lednu 2017.
LinkedIn je PROFESNÍ sociální síť. Reid Hoffman ji v roce 2003 založil s vizí umožnit profesionálům z různých oborů propojovat se, komunikovat, sdílet, spolupracovat. Podle statistik generuje LinkedIn celosvětově 80% B2B leadů. Na Facebook a Instagram zbývá dohromady jen 20%…
U nás byl LinkedIn roky mylně vnímán pouze jako síť pro HR a lidi hledající práci. Ano, recruitment je jedna ze skvělých možností, jak LinkedIn využívat. Ale je to především BYZNYSOVÝ nástroj, kde můžete získávat nové zákazníky. Což si uvědomuje stále více firem i jednotlivců u nás. I díky tomu roste počet členů LinkedIn v ČR tak rychle.
Jenže, jen být na LinkedIn nestačí. Jen necelá 3% českých uživatelů této sítě je zde správným způsobem aktivních a získává z LinkedIn zákazníky, klienty a zakázky. Což je obrovská příležitost pro každého, kdo se do těch správných aktivit pustí právě teď.
Manažeři firem, týmů, oddělení, divizí, poboček…, majitelé firem, odborníci a specialisté (IT, marketing, project management a další), rozhodovatelé, freelanceři… jsou na LinkedIn.
Mnozí z nich na jiných sítích (Facebook, Instagram) buďto vůbec nejsou, anebo je používají jako soukromé osoby, pro zábavu, propojování se s blízkými lidmi, a byznys je zde vůbec nezajímá.
Na LinkedIn je to ovšem jinak. Uživatelé LinkedIn jsou otevřeni novým kontaktům, informacím, inspiraci, i službám a produktům, které jim pomohou dosáhnou jejich pracovních, byznysových i osobních cílů.
Každý člen LinkedIn je na této síti ve dvou rolích:
Díky tomu je LinkedIn vhodný marketingový a prodejní nástroj pro B2B i B2C byznys.
Bylo by velkou chybou přistupovat k LinkedIn jen jako k databázi kontaktů. Přístup ve stylu zaregistrovat se na LinkedIn, vyhledat si cílové osoby a hned je žádat o schůzku nebo rovnou prodávat, nefunguje. Protože to není nic jiného než oslovování studených kontaktů.
Cesta k vašim novým zákazníkům na LinkedIn vede přes cílené propojování se, navazování a budování vztahů a získávání důvěry.
Prodej na LinkedIn stojí na 3 pilířích:
Profil, Kontakty a Budování značky.
Nástrojem budování značky a získávání důvěry je pravidelná komunikace s vaším cílovým publikem – potenciálními zákazníky. Pravidelné sdílení zajímavého a hodnotného obsahu vás dovede ke kontaktům, se kterými byste se jinde a jinak nedostali. Získá vám jejich důvěru a pomůže vám je přeměnit na vaše nové zákazníky.
Chcete odhalit tajemství prodeje na LinkedIn? Registrujte se ZDARMA na můj webinář , který proběhne už brzy >>
Jana Bártíková
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn: