Ano, v tom je zásadní rozdíl…
LinkedIn má celosvětově přibližně 500 milionů uživatelů. V České republice je to asi 920 tisíc profilů (o cca 300 tisíc víc než v roce 2015!). Já osobně mám ve své profesní síti na LinkedIn více než 3.000 kontaktů. 3.000 lidí, kteří jsou na LinkedIn. Ale opravdu aktivních je jich jen pár, odhaduji to na několik jednotlivců z celé mé sítě. Řekněme 20% z nich. Odhaduji, že podobné to bude v celém měřítku této sítě.
Jen malé procento členů je na LinkedIn skutečně aktivní. Ostatní na LinkedIn prostě jen jsou…
Vytvoří si svůj profil, propojí se se svými známými, někdy i s dalšími kontakty. To je vše. Když hledají práci, prohledávají pracovní nabídky a reagují na ně. Tím veškerá aktivita končí.
Aktivní členové LinkedIn využívají potenciál této profesní sociální sítě naplno. A díky tomu získávají.
Díky svým aktivitám ukazují, v čem jsou profesionály a odborníky. Z aktivit vyplývá, čím se skutečně zabývají, co je zajímá, čemu rozumí a především, jak mohou být druhým lidem a firmám prospěšní. Svými příspěvky a aktivitami druhé lidi obohacují a pomáhají jim.
Komu spíš pomůžete? Člověku, kterého vidíte poprvé anebo člověku, o kterém už něco víte a kterému důvěřujete? A který vám pomohl? Důvěra je rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí o spolupráci, uzavření obchodu…
Vaše aktivity (posty, příspěvky, články, fotografie..) vidí nejen vaše kontakty. Pokud je váš obsah zajímavý, vaše kontakty na něj reagují a tak se váš obsah (a vy sami) dostává k jejich kontaktům… Pokud jste aktivní, oslovují vás lidé na síti sami anebo je pro vás snazší navazovat kontakty s lidmi, se kterými se neznáte.
Pracovní nabídky, nové klienty a zákazníky, obchodní partnery, zaměstnance… Aktivní členové LinkedIn dosahují s pomocí této sítě svých cílů.
„Sleduju tě na LinkedIn, líbí se mi, co děláš…“ řekl mi nedávno u kávy můj bývalý šéf, se kterým jsem se skoro rok neviděla. Když se ptám svých klientů při konzultacích, odkud se o mě dozvěděli, často slyším, že mě oslovili díky mým aktivitám na LinkedIn. Díky mým aktivitám na LinkedIn jsem už byla přizvána k několika zajímavým projektům a byla požádána o školení ve firmách…
Moji klienti, kteří hledají práci, jsou díky svým aktivitám na LinkedIn daleko úspěšnější. Dokonce i v přímém oslovováním zaměstnavatelů, kteří právě nikoho nehledají.
Být na LinkedIn prostě nestačí. Nemusíte se hned pustit do všeho najednou. Podívejte se, v čem a jak jsou aktivní experti z vašeho oboru. Vyberte si aktivitu, která vám vyhovuje. A potom přidávejte další. Změnu a výsledky uvidíte brzy…
Jana Bártíková
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn:
Čtěte také: 12 tipů pro správný výběr vaší LinkedIn fotografie >>>>>