Kolik spojení máte ve své síti na LinkedIn? A kolik kontaktů máte všude jinde (v mobilu, emailovém adresáři, na vizitkách, v CRM, v databázi emailů…)? Jaký je rozdíl mezi těmito dvěma čísly? Ve prospěch které skupiny?
U většiny z vás bude vyšší číslo v té druhé skupině – kontakty všude jinde, než na LinkedIn. A to je velká škoda!
Proč?
Prostě je tam jen máte. Dokud tomu dotyčnému nezavoláte, nenapíšete, nesejdete se u kávy… tak prostě jen tak „leží“ někde v seznamu a padá na něj prach… Mezitím dotyčný často změní pozici, firmu i email a kontakt naprosto ztratí hodnotu.
Tak vůbec nevyužíváte potenciál, který se v těchto kontaktech skrývá!
1. Váš kontakt bude stále aktuální
Případná změna pozice a(nebo) firmy se dříve či později objeví v LinkedIn profilu vašeho (dříve) kontaktu – (nyní) spojení. Většina členů sítě si dnes už aktualizuje osobní profily, minimálně ve smyslu aktuální pozice a firmy.
2. Snadno ho najdete
Kvalita uložení kontaktů ve vašich adresářích může být různá. A i když si například do mobilu ukládáte jméno, příjmení, firmu i pozici, ne vždy je úplně snadné si vzpomenout na jméno toho, komu právě ve firmě XY potřebujete zavolat… Na LinkedIn můžete správnou osobu vyhledat podle firmy, pozice… A pak buďto zavolat anebo napsat osobní zprávu na LinkedIn.
3. Vidíte potenciál
Spojení na LinkedIn se mohou stát velmi efektivní součástí vašeho prospektingu. Na každé spojení se můžete dívat nejen z pohledu jména, firmy, pozice, kontaktu… Můžete na ně nahlížet také z hlediska obchodního potenciálu. A to velice cíleně. Na LinkedIn máte více informací a vidíte daného člověka v širších souvislostech. Hodně se dozvíte nejen z osobního profilu. Nejvíc se dozvíte z obsahu, který publikuje, sdílí, komentuje… V jakých je skupinách, koho a co sleduje… Z firemní stránky…
4. Budujete si vztah
Nový byznys vám nepřinášejí kontakty, ale vztahy. Lze si jen těžko představit, jak se pravidelně scházíte s každým kontaktem, který máte, abyste udržovali a budovali vztahy. Ani když to zúžíme jen na ty opravdu důležité a klíčové lidi, pak narážíme na největší problém dneška – čas.
Na LinkedIn můžete udržovat a budovat si vztah s tisíci spojení naráz. Komunikovat s nimi, získávat si jejich důvěru a přeměňovat je v leady.
5. Máte přístup ke spojením svých spojení
100 kontaktů v emailovém adresáři = 100 lidí, se kterými můžete komunikovat. 100 spojení na LinkedIn = tisíce dalších spojení, ke kterým se můžete dostat. Cíleně je vyhledat, oslovit, propojit se s nimi, komunikovat, budovat si vztah, přeměnit je v leady…
Skrze lidi, které už znáte, se můžete dostat k těm, které zatím neznáte a kteří neznají vás. K těm správným lidem na správných pozicích ve správných firmách. Tak můžete obejít bariéru recepčních, spojovatelek, asistentek a emailových adres začínajících info@… Dostanete se přímo k těm, pro váš nový byznys, klíčovým lidem….
Na LinkedIn „dosáhnete“ přes svou síť až na spojení 2. a 3. úrovně. Čím větší je tedy vaše síť spojení (úroveň 1), tím větší jsou úrovně 2. a 3. a možnosti, které vám to otevírá. Je tedy zásadní rozdíl v tom, zda máte na LinkedIn 200 nebo 2.000 spojení…
6. Můžete přeměňovat kontakty v leady
Jak už bylo řečeno výše – pro získání nového byznysu potřebujete najít ty správné lidi na správných místech, propojit se s nimi, komunikovat, budovat si vztah, získávat si důvěru. To všechno vám umožňuje LinkedIn.
Díky tomu se pak z vašich studených kontaktů stávají spojení s důvěrou.
Pak už není nic snazšího, než ta spojení s největším potenciálem oslovit a požádat je o telefonát, schůzku, pozvat je na akci…. Přeměnit je v leady a následně v nový byznys.
Jana Bártíková
Podívejte se na video: LinkedIn – TOP sociální síť pro B2B >>>
Přeji pěkný den paní Jano.Mám dotaz spolupracuji s fa.Essens už více jak 6 let a stále se mi nedaří získávat zákazníky +lidi do MLM systému můžete mi poradit nebo se vše dovím na webináři
Dobrý den Jiří.
Ano, i pro tento cíl můžete LinkedIn používat. Více se dozvíte na webináři.
Ako mi Linkedln pomôže, keď nie som podnikateľ ?
To záleží na tom, co děláte, Michale a jaký je váš cíl. Pokud mi to napíšete, mohu vám konkrétně odpovědět. Jana