Kolik kontaktů máte ve své síti na LinkedIn? Je totiž dost zásadní rozdíl v tom, zda vaši síť tvoří desítky nebo tisíce kontaktů. Hned po kvalitě vašeho LinkedIn profilu je to totiž další důležitý faktor, který ovlivňuje, zda vám bude vaše přítomnost na LinkedIn k užitku nebo úplně k ničemu.
A teď trochu matematiky. Řekněme, teoreticky, že máte ve své síti 1.000 kontaktů. Každý z vašich kontaktů (jedniček) má také 1.000 kontaktů. A každý z jeho kontaktů (tedy dvojek) také 1.000. Kolik je 1.000 na třetí? 🙂
Ano, je to pustá teorie, protože spoustu kontaktů máme všichni, kdo jsme na LinkedIn, společných. Ale pro pochopení toho principu a hlavně potenciálu, té síly, jaká se za velikostí vaší sítě na LinkedIn skrývá, je to myslím dobrý příklad…
Až na kontakty třetí úrovně vy totiž „dosáhnete“. Může se k nim dostat váš profil, obsah, který publikujete. Může je zajmout vaše značka, to, co děláte. Mohou zjistit, že jim můžete být v něčem prospěšní nebo oni vám. A stát se vašimi jedničkami.
Totiž, nejen vaše kontakty, ale i kontakty vašich kontaktů jsou vaši potenciální zákazníci… Na počtu tedy rozhodně záleží…
Pokud máte jen pár desítek kontaktů ve své síti, moc dalších lidí nemá šanci se o vás dozvědět. Jakákoliv vaše aktivita na LinkedIn má téměř nulový dosah a vaše přítomnost zde vám téměř nic nepřináší… Ale vy jste zde proto, aby se o o vás a o tom, co děláte, dozvědělo co nejvíce lidí, vašich potenciálních zákazníků, nebo ne…?
Jak dosáhnout toho, aby vaše síť rostla sama a z trojek se stávaly vaše jedničky a z nich zákazníci, to vám osvětlím ve svém dalším článku o budování značky na LinkedIn.
Jaké kontakty by ho měly tvořit?
Všechny tři skupiny kontaktů jsou pro vás důležité, každá z nich má svou roli. S jejich růstem roste vaše publikum. Více lidí se o vás dozvídá. Vaše značka nabírá na síle. Přicházejí zajímavé příležitosti, nové zakázky.
Mám vyzkoušeno (i moji klienti), že věci začnou nabírat na obrátkách, když překročíte 1.000 kontaktů. To by měla být vaše první meta v krátkodobém horizontu. A pak jít dál. Velká síť ve spojení s budováním vaší značky vám brzy začne přinášet ovoce. Bude pro vás daleko snazší získat nový obchod, mnozí zákazníci vás budou oslovovat sami.
Brát to hlava nehlava, propojovat se na LinkedIn s každým, na koho narazím, to není ta správná cesta. Vždy jednejte v souladu se svým cílem a následujte svou strategii na LinkedIn. Propojujte se s lidmi, kteří:
Kvantita a kvalita vaší sítě na LinkedIn by měly jít spolu ruku v ruce.
Jana Bártíková
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn: