V čem je síla vaší sítě kontaktů na LinkedIn

Kolik kontaktů máte ve své síti na LinkedIn? Je totiž dost zásadní rozdíl v tom, zda vaši síť tvoří desítky nebo tisíce kontaktů. Hned po kvalitě vašeho LinkedIn profilu je to totiž další důležitý faktor, který ovlivňuje, zda vám bude vaše přítomnost na LinkedIn k užitku nebo úplně k ničemu.

Na LinkedIn máte celkem 3 úrovně kontaktů:

  1. Kontakty ve vaší síti – ti lidé, se kterými jste přímo ve spojení, kteří požádali vás, nebo vy je a na jedné či druhé straně došlo k souhlasu s propojením na LinkedIn. U jejich jména vidíte 1.
  2. Kontakty kontaktů ve vaší síti – lidé, kteří nejsou ve spojení přímo s vámi, ale s vašimi kontakty první úrovně, tedy s „jedničkami“. U jejich jména vidíte 2.
  3. A pak jsou tu kontakty kontaktů vašich kontaktů… 🙂 Tedy kontakty „dvojek“. U jejich jména vidíte 3.

A teď trochu matematiky. Řekněme, teoreticky, že máte ve své síti 1.000 kontaktů. Každý z vašich kontaktů (jedniček) má také 1.000 kontaktů. A každý z jeho kontaktů (tedy dvojek) také 1.000. Kolik je 1.000 na třetí? 🙂

Ano, je to pustá teorie, protože spoustu kontaktů máme všichni, kdo jsme na LinkedIn, společných. Ale pro pochopení toho principu a hlavně potenciálu, té síly, jaká se za velikostí vaší sítě na LinkedIn skrývá, je to myslím dobrý příklad…

Až na kontakty třetí úrovně vy totiž „dosáhnete“. Může se k nim dostat váš profil, obsah, který publikujete. Může je zajmout vaše značka, to, co děláte. Mohou zjistit, že jim můžete být v něčem prospěšní nebo oni vám. A stát se vašimi jedničkami.

Totiž, nejen vaše kontakty, ale i kontakty vašich kontaktů jsou vaši potenciální zákazníci… Na počtu tedy rozhodně záleží…

Pokud máte jen pár desítek kontaktů ve své síti, moc dalších lidí nemá šanci se o vás dozvědět. Jakákoliv vaše aktivita na LinkedIn má téměř nulový dosah a vaše přítomnost zde vám téměř nic nepřináší… Ale vy jste zde proto, aby se o o vás a o tom, co děláte, dozvědělo co nejvíce lidí, vašich potenciálních zákazníků, nebo ne…?

Jak dosáhnout toho, aby vaše síť rostla sama a z trojek se stávaly vaše jedničky a z nich zákazníci, to vám osvětlím ve svém dalším článku o budování značky na LinkedIn.

Dnes to vezměme pěkně od základů. Od základů vaší sítě.

Jaké kontakty by ho měly tvořit?

  1. Lidé z vaší minulosti, se kterými se znáte – vaši kolegové, zákazníci, zaměstnavatelé. Máte už jejich důvěru, mohou vás propojovat s dalšími lidmi, doporučovat, sdílet vaše příspěvky… Díky LinkedIn můžete udržovat a prohlubovat váš vztah.
  2. Lidí z vaší současnosti – lidé, se kterými se pracovně setkáváte, jednáte o spolupráci, o obchodech, vaši současní zákazníci, klienti. Na LinkedIn s nimi můžete dál budovat a prohlubovat vztah, který jste už mimo něj navázali, získávat si jejich důvěru. Půjde to snáz a rychleji, než kdybyste s každým z nich měli jít dvakrát na kafe…
  3. Lidé z vaší budoucnosti – lidé, se kterými se ještě neznáte, ale se kterými si můžete být navzájem prospěšní. Kontakty druhé a třetí úrovně, ze kterých se staly vaše jedničky. Zaujali jste je a požádali vás o spojení sami, nebo naopak, požádali jste vy je. To jsou lidé, jejichž důvěru si můžete na LinkedIn postupně získávat a přeměňovat je na své zákazníky…

Všechny tři skupiny kontaktů jsou pro vás důležité, každá z nich má svou roli. S jejich růstem roste vaše publikum. Více lidí se o vás dozvídá. Vaše značka nabírá na síle. Přicházejí zajímavé příležitosti, nové zakázky.

Mám vyzkoušeno (i moji klienti), že věci začnou nabírat na obrátkách, když překročíte 1.000 kontaktů. To by měla být vaše první meta v krátkodobém horizontu. A pak jít dál. Velká síť ve spojení s budováním vaší značky vám brzy začne přinášet ovoce. Bude pro vás daleko snazší získat nový obchod, mnozí zákazníci vás budou oslovovat sami.

Ale pozor na kvalitu!

Brát to hlava nehlava, propojovat se na LinkedIn s každým, na koho narazím, to není ta správná cesta. Vždy jednejte v souladu se svým cílem a následujte svou strategii na LinkedIn. Propojujte se s lidmi, kteří:

  1. Se mohou stát vašimi zákazníky
  2. Mohou vás s vašimi potenciálními zákazníky propojit
  3. Můžete se od nich něco naučit
  4. Můžete spolupracovat

Kvantita a kvalita vaší sítě na LinkedIn by měly jít spolu ruku v ruce.

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

 

 

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..