Vaše úspěšná LinkedIn strategie

Jedna z nejčastějších otázek, které od vás dostávám je tato:

… a co mám tedy udělat jako první, když chci začít používat LinkedIn jako zdroj svých zákazníků? Upravit si profil? Získat víc kontaktů? Začít postovat obsah?

Tohle všechno přijde na řadu až později.

Tím prvním krokem musí být definování si cíle a promyšlení si strategie. Protože ta bude následně ovlivňovat všechny naše další kroky.

Stejně, jako v jiných oblastech práce, byznysu a života vůbec, platí i na LinkedIn: pokud víme, kam směřujeme a jak tam chceme dojít, máme daleko větší šanci na úspěch. Nad čím vám tedy doporučuji se zamyslet?

1. Jaký je váš cíl

Je důležité vědět, proč chcete být na LinkedIn a čeho zde chcete dosáhnout, co chcete získat. Potřebujete oslovovat a získávat nové zákazníky a klienty? Budovat si zde osobní nebo firemní značku? Najít nové spolupracovníky, obchodní partnery nebo zaměstnance? Vzdělávat se? Najít si lepší práci? Do vašeho cíle se může poskládat i několik z uvedených možností naráz. A váš cíl se může časem i modifikovat nebo úplně změnit. To je v pořádku. Jediné, co by se měnit nemělo, je, abyste měli svůj cíl neustále na zřeteli a abyste k němu směřovali všechny své kroky a aktivity na LinkedIn.

Váš cíl a strategie na LinkedIn vám pomohou odpovědět si na otázky: „Mám tohle psát do svého profilu? Mám se propojit s tímto člověkem? Bude tento obsah pro někoho zajímavý? „

2. Kdo je vaše cílové publikum

Nadefinujte si, koho chcete na LinkedIn oslovovat, zaujmout, získat si jeho pozornost a důvěru a proč. S kým chcete být ve spojení, koho má zaujmout váš profil a pro koho budete tvořit a sdílet zajímavý a užitečný obsah. Jak vypadá váš cílový kontakt, který by se měl přeměnit ve vašeho zákazníka, spolupracovníka, zaměstnance, zaměstnavatele…?

Ano, čím více kontaktů ve své síti máte, tím více získáváte. Ale kvantita by neměla být jediným kriteriem, mnohem důležitější ke kvalita vašich kontaktů s ohledem na váš cíl.

3. Co a jak chcete svému cílovému publiku o sobě prezentovat

Samozřejmě, že pravdu. Ale které informace o vás, o vaší profesní současnosti i minulosti jsou pro vaši cílovou skupinu zajímavé a pro váš záměr relevantní? V čem jste profík, jak můžete být druhým lidem prospěšní? A jak o tom chcete své publikum přesvědčit?

Možná máte za sebou bohatou a zajímavou profesní minulost, desítky kurzů a práci na různých projektech. Buďte však i vůči sobě selektivní – vyberte ty informace, které vás podpoří ve vaší současné expertis a získají vám důvěru ve vaši profesionalitu.

4. Jaké aktivity chcete na LinkedIn provádět

Promyslete si, jak chcete rozšiřovat svou síť kontaktů. Jakým způsobem si chcete získávat jejich důvěru. Jaký obsah a jak často chcete se svými kontakty sdílet. Do jakých skupin se chcete zapojit. Jak plánujete propojit své on-line a off-line aktivity. Jak chcete přeměňovat své kontakty ve své zákazníky (spolupracovníky, zaměstnavatele…)

Toto je klíčový bod. Protože jen „být“ na LinkedIn nestačí. Výsledky přijdou až teprve s vaší aktivitou. Kdo dá, dostane…

Tak, hotovo? Skvělé!

A teď se můžete pustit do úpravy svého profilu, do budování sítě kontaktů a své značky a do dalších aktivit. Protože od této chvíle, pokud budete vše dělat v souladu se svou strategií, jdete směrem ke svému cíli.

Jaký je váš cíl a vaše strategie na LinkedIn? Podělte se v komentářích pod článkem.

Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn

Chcete si vytvořit svou úspěšnou LinkedIn strategii a získat návody a nástroje k její realizaci? Přihlaste se do mého kurzu Akademie LinkedIn pro byznys >>>>

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..