LinkedIn Strategie

Jak si vytvořit funkční LinkedIn STRATEGII?

Jasně, že žádnou strategii na LinkedIn nepotřebujete. Můžete tady prostě být jen tak. Číst si a komentovat posty, které vás baví, propojovat se nahodile s tím, kde je vám sympatický, trávit tady hodiny nebo se přijít podívat jednou za měsíc.

Pokud nemáte záměr přeměnit LinkedIn ve zdroj svých zákazníků, je to úplně v pořádku.

Jestli ale chcete, aby vám LinkedIn generoval nové leady, poptávky, klienty a zakázky… Bez strategie to půjde těžko.

Jak si LinkedIn strategii postavit

Tvorba LinkedIn strategie je o tom „dát hlavy dohromady“, přemýšlet, mluvit a zapisovat. Klást si správné otázky a co nejkonkrétněji na ně odpovídat.

Moji klienti mi říkají, že jim pomáhá, když se ptá někdo z venku. To pro ně dělám já na LinkedIn strategických workshopech, kde spolu tvoříme JEJICH specifickou strategii a plán. Dokážu z nich „vytáhnout“ do důležité.

JAK TEDY NA TO?

  1. Uvědomte si, že pokud chcete LinkedIn zapojit do své prodejní a marketingové strategie, musíte z toho udělat PROJEKT a řídit ho.
    Proto se dohodněte, kdo bude do projektu zapojen, jaké kdo bude mít role.
    ✔Kdo bude projekt řídit?
    ✔Kdo budou ambasadoři? Jak je pro tuto myšlenku získáte?
    ✔Kdo další bude do projektu zapojen a jaká bude jeho role? (podklady pro obsah, tvorba obsahu, vytěžování leadů, podpora z obchodu…)
  2. Zamyslete se nad důležitými otázkami, které se týkají vás a vašeho byznysu:
    Kdo je vaše cílová skupina? S kým se budete na LinkedIn propojovat, komunikovat?
    V čem je vaše firma, produkt/služba unikátní, přínosná a užitečná, na jaké odbornosti, know-how ji stavíte?
  3. Klíčovou roli budou mít ambasadoři. Proto pro každého zvlášť zadefinujte, v čem je jeho unikátnost, na co je odborník, v čem je jeho osobní přínos pro vaše (potenciální) klienty
  4. Informace z bodů 2 a 3 pak budou tvořit 3 pilíře vaší strategie a komunikace na LinkedIn (v profilech, budování sítě a hlavně v obsahu). To je KLÍČOVÁ věc, na které s klienty pracujeme. Na 3 pilířích celá strategie stojí.
  5. Důležitou součástí vaší strategie bude OBSAH, který budete pro LinkedIn tvořit a publikovat. Proto součástí vaší celkové strategie by měla být taky strategie obsahová. Dejte dohromady témata, která budou užitečná pro vaši cílovku a která budou komunikovat vaše tři pilíře. Témata, která vám budou budovat značku, získávat důvěru a přeměňovat vaše spojení v leady a zákazníky.

    Pro každého ambasadora potřebujete sadu témat a na jejich základě vytvořený publikační plán.
  1. Pokud chcete dojít do cíle, potřebujete plán cesty. Vytvořte si ROADMap. Tam zaneste všechny dlouhodobé cíle a krátkodobé úkoly. Termíny, odpovědné osoby, měřitelné cíle.
  2. Jak budete vytěžovat leady? Leady LinkedIn generuje ve formě relevantních žádostí o spojení, zapojení a komentářů pod posty, osobních zpráv a poptávek. Promyslete si, jak zapojíte LinkedIn do svého prodejního procesu. Byla by to škoda, udělat takový ohromný kus práce a nezískat žádný byznys…
  3. No a samozřejmě je třeba si vše VYHODNOCOVAT. Nastavte si kontrolní body, termíny vyhodnocování. Dívejte si, jak vám nastavené kroky fungují. Korigujte svou strategii.

Ano, čeká vás dost práce. Pokud však chcete mít výsledky, je to práce moc důležitá. To ostatně ukazují i výsledky našich klientů, kteří podle společně vytvořené strategie jedou. (Ti druzí pak, bohužel, prošli kurz u nás zbytečně…).

Nemusíte být na tu náročnou práci sami. Napište mi a vaši LinkedIn strategii vytvoříme společně s vámi a vašimi kolegy.

Nebo pojďte pracovat PŮL ROKU INTENZIVNĚ SE MNOU na tvorbě a implementaci vaší LinkedIn byznysové strategie >>>

Jana Bártíková

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Přečtěte si také: Ambasadoring – úspěšná LinkedIn strategie >>>

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..