LinkedIn Best Practice (část 2.)

Na čem stojí úspěšná strategie LinkedIn pro byznys? Co mi ukázalo 16 let na téhle síti? Na co jsem si metodou pokus-omyl přišla za posledních 10 let, kdy používám LinkedIn jako byznysový nástroj pro získávání nových zákazníků? A co mi potvrdili zkušenosti a výsledky mých klientů, firem a podnikatelů, které už 8 let učím generovat z LinkedIn leady a poptávky.

V první části článku jsem s vámi sdílela první 3 pilíře úspěšné LinkedIn strategie:

  1. Zacílení
  2. Osobní profil jako hlavní nástroj strategie
  3. Autenticita a odbornost

A jaké jsou ty další?

4. Neprodávat

Stále ještě dost uživatelů sítě LinkedIn si myslí, že získávat na LinkedIn zákazníky = prodávat. A tak na svých profilech a stránkách jedou jeden prodejní post za druhým, občas to proloží nějakou referencí nebo pochlubením se, jak jsou skvělí. V horším případě pak obtěžují spamy – obchodními nabídkami v osobních zprávách.

Jenže takhle to nefunguje. Na LinkedIn se prodává tak, že se tady neprodává.

Cesta k zákazníkovi na LinkedIn vede přes budování vztahu a získávání důvěry. Vypadá (zjednodušeně) takto:

Poznámka: Lead = kontakt se zájmem o váš produkt/službu. Mezistupeň mezi kontaktem a zákazníkem.

Takže pokud vaší síti umožníte vás poznat (díky profilu a propojování se) a pak si získáte její DŮVĚRU, bude vám LinkedIn GENEROVAT LEADY. Ty si pak už vy můžete svým běžným způsobem (například schůzka > poptávka > nabídka > vyjednávání > uzavření) přeměnit ve své zákazníky.

Leady z LinkedIn mohou být různé úrovně. Od té nejnižší – žádost o spojení, až po tu nejvyšší – zaslání poptávky. Pokud budete dělat následující dva body strategie, budou vám časem přibývat leady té nejvyšší úrovně. Budete dostávat přímé poptávky.

My v Linked Akademii realizujeme VŠECHNY firemní zakázky jen na základě poptávek, které nám chodí díky našim aktivitám na LinkedIn.

Jak tedy dosáhnete toho nejdůležitějšího předpokladu uzavření byznysu – DŮVĚRY – na LinkedIn?

5. Hodnotný (užitečný) obsah

To je on, ten nástroj získávání důvěry. Co to vlastně znamená – hodnotný (užitečný) – obsah?

To je takový obsah, který vaší cílové skupině, potenciálním zákazníkům, pomůže a umožní:

  • najít odpověď na otázku
  • vyřešit problém
  • něco se naučit
  • inspirovat se
  • změnit proces, zefektivnit práci
  • získat (konkurenční) výhodu
  • ušetřit nebo víc vydělat

Pokud tedy budete se svou sítí sdílet návody, postupy, rady, doporučení, know-how, případovky…, které právě vaše cílová skupina potřebuje, z oboru, kterému rozumíte, tak zafunguje ta zásadní věc:

Konkrétní lidé z vaší cílovky vaše tipy, návody, postupy… vezmou a aplikují. A ono to zafunguje.

Díky tomu se zásadně změní jejich vztah k vám:

  • Budou vás vnímat jako experta a DŮVĚŘOVAT, že tomu fakt rozumíte
  • Budou vám i vděčni, za vaši pomoc
  • Zapamatují si vás a proto budete PRVNÍ VOLBOU, na koho se obrátí, až budou vaši službu/produkt potřebovat

Protože s vámi už mají DOBROU ZKUŠENOST a DŮVĚŘUJÍ VÁM.

Co je zajímavé: To, zda je pro vaši cílovku váš obsah užitečný a získává vám důvěru, nepoznáte z lajků a komentářů. Ale z osobních zpráv a poptávek, které vám budou chodit. Budete překvapeni, že 99% vašich nových leadů a zákazníků vám váš obsah nikdy nelajkovalo a nekomentovalo. To je realita, kterou dnes a denně v Linked Akademii a u našich zákazníků vidíme…

Aby váš užitečný obsah fungoval, musíte do něj přidat ještě dvě ingredience: Autenticitu a odbornost. O nich jsem psala už v prvním díle.

6. Pravidelnost a dlouhodobost

Možná už tušíte, že to všechno, co tady popisuju, se nestane ze dne na den. Získávání důvěry, to chce čas. A pravidelnost.

Doporučuji vám publikovat minimálně 1x, ideálně 3x týdně. Kvůli LinkedIn algoritmu, který má rád pravidelnost, i kvůli vašemu publiku, aby vás mělo stále na očích a zvyklo si váš obsah číst.

3 posty týdně je naše Best Practice, která funguje mně a našim klientům, kterým se o LinkedIn kompletně staráme.

Plus je důležité být na LinkedIn každý den alespoň 15 min: rozšiřovat síť spojení, komentovat cizí posty a reagovat na komentáře pod svými, odpovídat na zprávy, vytěžovat leady…

To všechno vede k výsledkům:

  • Mně po 3 měsících aplikace této strategie (v roce 2018, do té doby jsem fungovala na Li trochu jinak) začal LinkedIn generovat první malé zakázky. Po půl roce jsem dostala první poptávku na velkou zakázku – školení pro manažery obchodní sítě Generali. A od té doby mi chodí několik poptávek týdně. Z Linked Akademie se stal projekt s milionovými obraty a skoro dvaceti členným týmem.
  • Už v prvním díle zmiňovaná Šárka Daňková po zavedení naší strategie do půl roku získala jen na LinkedIn 8 velkých a více než tři desítky menších zakázek převážně ve firmách.
  • Nebo Miroslav Chmelka, jehož společnost prodává do výrobních firem CNC stroje za miliony EUR, dostal první poptávku z LinkedIn už po 3. měsíci a do půl roku od začátku implementace naší strategie uzavřel první smlouvu.

Funguje to. Když nejen víte, ale i DĚLÁTE to, co na LinkedIn funguje.

Nejtěžší je SPRÁVNĚ ZAČÍT. A to můžete zvládnout snadno se mnou tady >>>

Jana Bártíková

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Přečtěte si také: Jak si vytvořit funkční LinkedIn strategii >>>

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..