Na čem stojí úspěšná strategie LinkedIn pro byznys? Co mi ukázalo 16 let na téhle síti? Na co jsem si metodou pokus-omyl přišla za posledních 10 let, kdy používám LinkedIn jako byznysový nástroj pro získávání nových zákazníků? A co mi potvrdili zkušenosti a výsledky mých klientů, firem a podnikatelů, které už 8 let učím generovat z LinkedIn leady a poptávky.
V první části článku jsem s vámi sdílela první 3 pilíře úspěšné LinkedIn strategie:
A jaké jsou ty další?
4. Neprodávat
Stále ještě dost uživatelů sítě LinkedIn si myslí, že získávat na LinkedIn zákazníky = prodávat. A tak na svých profilech a stránkách jedou jeden prodejní post za druhým, občas to proloží nějakou referencí nebo pochlubením se, jak jsou skvělí. V horším případě pak obtěžují spamy – obchodními nabídkami v osobních zprávách.
Jenže takhle to nefunguje. Na LinkedIn se prodává tak, že se tady neprodává.
Cesta k zákazníkovi na LinkedIn vede přes budování vztahu a získávání důvěry. Vypadá (zjednodušeně) takto:
Poznámka: Lead = kontakt se zájmem o váš produkt/službu. Mezistupeň mezi kontaktem a zákazníkem.
Takže pokud vaší síti umožníte vás poznat (díky profilu a propojování se) a pak si získáte její DŮVĚRU, bude vám LinkedIn GENEROVAT LEADY. Ty si pak už vy můžete svým běžným způsobem (například schůzka > poptávka > nabídka > vyjednávání > uzavření) přeměnit ve své zákazníky.
Leady z LinkedIn mohou být různé úrovně. Od té nejnižší – žádost o spojení, až po tu nejvyšší – zaslání poptávky. Pokud budete dělat následující dva body strategie, budou vám časem přibývat leady té nejvyšší úrovně. Budete dostávat přímé poptávky.
My v Linked Akademii realizujeme VŠECHNY firemní zakázky jen na základě poptávek, které nám chodí díky našim aktivitám na LinkedIn.
Jak tedy dosáhnete toho nejdůležitějšího předpokladu uzavření byznysu – DŮVĚRY – na LinkedIn?
5. Hodnotný (užitečný) obsah
To je on, ten nástroj získávání důvěry. Co to vlastně znamená – hodnotný (užitečný) – obsah?
To je takový obsah, který vaší cílové skupině, potenciálním zákazníkům, pomůže a umožní:
Pokud tedy budete se svou sítí sdílet návody, postupy, rady, doporučení, know-how, případovky…, které právě vaše cílová skupina potřebuje, z oboru, kterému rozumíte, tak zafunguje ta zásadní věc:
Konkrétní lidé z vaší cílovky vaše tipy, návody, postupy… vezmou a aplikují. A ono to zafunguje.
Díky tomu se zásadně změní jejich vztah k vám:
Protože s vámi už mají DOBROU ZKUŠENOST a DŮVĚŘUJÍ VÁM.
Co je zajímavé: To, zda je pro vaši cílovku váš obsah užitečný a získává vám důvěru, nepoznáte z lajků a komentářů. Ale z osobních zpráv a poptávek, které vám budou chodit. Budete překvapeni, že 99% vašich nových leadů a zákazníků vám váš obsah nikdy nelajkovalo a nekomentovalo. To je realita, kterou dnes a denně v Linked Akademii a u našich zákazníků vidíme…
Aby váš užitečný obsah fungoval, musíte do něj přidat ještě dvě ingredience: Autenticitu a odbornost. O nich jsem psala už v prvním díle.
6. Pravidelnost a dlouhodobost
Možná už tušíte, že to všechno, co tady popisuju, se nestane ze dne na den. Získávání důvěry, to chce čas. A pravidelnost.
Doporučuji vám publikovat minimálně 1x, ideálně 3x týdně. Kvůli LinkedIn algoritmu, který má rád pravidelnost, i kvůli vašemu publiku, aby vás mělo stále na očích a zvyklo si váš obsah číst.
3 posty týdně je naše Best Practice, která funguje mně a našim klientům, kterým se o LinkedIn kompletně staráme.
Plus je důležité být na LinkedIn každý den alespoň 15 min: rozšiřovat síť spojení, komentovat cizí posty a reagovat na komentáře pod svými, odpovídat na zprávy, vytěžovat leady…
To všechno vede k výsledkům:
Funguje to. Když nejen víte, ale i DĚLÁTE to, co na LinkedIn funguje.
Nejtěžší je SPRÁVNĚ ZAČÍT. A to můžete zvládnout snadno se mnou tady >>>
Jana Bártíková
Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:
Přečtěte si také: Jak si vytvořit funkční LinkedIn strategii >>>