Používáte na LinkedIn jenom firemní stránku a divíte se, že vaše aktivita nemá žádné výsledky? Je to tím, že volíte nesprávnou strategii. Na LinkedIn totiž platí: Lidé raději komunikují s lidmi, lidé se raději propojují s lidmi, lidé věří lidem.
Proto je osvědčenou LinkedIn strategií ambasadoring. Jak funguje a jak jej funkčně implementovat ve vaší společnosti?
Firemní stránka stojí energii, čas, někdy i peníze – pokud podporujete profil i placenou reklamou. Výsledek? Byznys (téměř) žádný.
Proč je tomu tak?
První příčinou je algoritmus. Ten totiž firemní stránku znevýhodňuje. Třeba tím, že upřednostňuje šíření postů na osobních profilech.
Druhou, podstatnější, je princip fungování této sítě. LinkedIn je SOCIÁLNÍ síť založená na budování vztahů a získávání důvěry MEZI LIDMI. Její základní princip je ZNÁT – LÍBIT SE – VĚŘIT. Pokud tedy chcete přeměnit svá spojení (nebo sledující) v leady, musíte cíleně budovat důvěru.
Tu ovšem na firemní stránce nevybudujete. Firemní stránka totiž působí anonymně: návštěvník nevidí tvář, se kterou by byl ochoten se propojit, komunikovat. Chybí konkrétní člověk, který by získal důvěru vašich zákazníků. Proto musíte změnit strategii.
Zapojte na LinkedIn AMBASADORY.
Ambasador vaší firmy můžete být třeba vy! Vhodný ambasador může být zakladatel, majitel, nebo uznávaný odborník. Výborní jsou třeba ambasadoři z marketingu nebo produktoví manažeři.
Pro výběr správného ambasadora jsou důležité dva faktory: motivace stát se ambasadorem, a také dobrý vztah k vaší firmě, k vaší značce. Proto by jím měl být někdo zevnitř firmy.
Někdo, kdo si začne budovat osobní značku na LinkedIn ve spojení s tou firemní. Vystoupí do popředí. Bude se propojovat s vašimi potenciálními zákazníky, komunikovat s nimi, získávat vztah a budovat důvěru.
Postupně je promění i ve sledující vaší firemní stránky. Co je ale nejdůležitější – promění je v obchodní leady.
Moje výsledky hovoří jasně: své i klientské strategie a aktivity stavím na ambasadoringu už od roku 2015 a stále se osvědčuje jako nejefektivnější strategie na LinkedIn.
Na sociální síti fungují obdobná pravidla jako v reálném životě:
Víte, že už zřejmě princip ambasadoringu využíváte? Pokud ne on-line, pak v off-line světě. Vašimi ambasadory jsou obchodníci. Principy, na základě kterých pracují, můžete rozhodně přenést na LinkedIn. Zapojte je proto jako první. Pokud podnikáte v B2B segmentu, bude pro ně tato síť tou nejsnazší cestou ke klíčovým lidem v cílových firmách.
Jak tedy zavést ve vaší firmě ambasadoring?
Pokud pouze zadáte pracovníkovi, že bude ambasadorem, a necháte ho na všechno samotného, pravděpodobně skončí dřív, než začal. LinkedIn ambasadoring je plnohodnotný projekt, do kterého byste měli zahrnout tyto součásti:
Doporučuji začít raději pomalu, s jedním až třemi ambasadory. Na pilotním projektu se všechno naučit, vychytat a potom ho rozšířit dál do firmy.
S nastartováním ambasadoringu u vás ve firmě vám ráda pomohu >>>
Možná se vám teď zdá, že je jednodušší si prostě zaplatit reklamu. Ta je ale účinná jen u firem, které už mají vybudovanou silnou a obecně známou značku. Jsme opět na začátku. Důvěru získáte lidskou interakcí. Ambasadoringem. Kruh se uzavírá.
Jana Bártíková
Přečtěte si také: „Chcete liky nebo zákazníky? >>>“
Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn: