Firemní stránka na LinkedIn nefunguje? Ambasadoring ano

Používáte na LinkedIn jenom firemní stránku a divíte se, že vaše aktivita nemá žádné výsledky? Je to tím, že volíte nesprávnou strategii. Na LinkedIn totiž platí: Lidé raději komunikují s lidmi, lidé se raději propojují s lidmi, lidé věří lidem.

Proto je osvědčenou LinkedIn strategií ambasadoring. Jak funguje a jak jej funkčně implementovat ve vaší společnosti?  

Firemní stránka na LinkedIn samostatně nefunguje   

Firemní stránka stojí energii, čas, někdy i peníze – pokud podporujete profil i placenou reklamou. Výsledek? Byznys (téměř) žádný. 

Proč je tomu tak?  

První příčinou je algoritmus. Ten totiž firemní stránku znevýhodňuje. Třeba tím, že upřednostňuje šíření postů na osobních profilech.  

Druhou, podstatnější, je princip fungování této sítě. LinkedIn je SOCIÁLNÍ síť založená na budování vztahů a získávání důvěry MEZI LIDMI. Její základní princip je ZNÁT – LÍBIT SE – VĚŘIT. Pokud tedy chcete přeměnit svá spojení (nebo sledující) v leady, musíte cíleně budovat důvěru.  

Tu ovšem na firemní stránce nevybudujete. Firemní stránka totiž působí anonymně: návštěvník nevidí tvář, se kterou by byl ochoten se propojit, komunikovat. Chybí konkrétní člověk, který by získal důvěru vašich zákazníků. Proto musíte změnit strategii.  

Zapojte na LinkedIn AMBASADORY.  

Jak vybrat správného ambasadora?  

Ambasador vaší firmy můžete být třeba vy! Vhodný ambasador může být zakladatel, majitel, nebo uznávaný odborník. Výborní jsou třeba ambasadoři z marketingu nebo produktoví manažeři.  

Pro výběr správného ambasadora jsou důležité dva faktory: motivace stát se ambasadorem, a také dobrý vztah k vaší firmě, k vaší značce. Proto by jím měl být někdo zevnitř firmy.  

Někdo, kdo si začne budovat osobní značku na LinkedIn ve spojení s tou firemní. Vystoupí do popředí. Bude se propojovat s vašimi potenciálními zákazníky, komunikovat s nimi, získávat vztah a budovat důvěru.  

Postupně je promění i ve sledující vaší firemní stránky. Co je ale nejdůležitější – promění je v obchodní leady.  

Opravdu ambasadoring na LinkedIn funguje? 

Moje výsledky hovoří jasně: své i klientské strategie a aktivity stavím na ambasadoringu už od roku 2015 a stále se osvědčuje jako nejefektivnější strategie na LinkedIn.  

Na sociální síti fungují obdobná pravidla jako v reálném životě:  

  • lidé věří lidem 
  • lidé s ochotněji propojují s lidmi  
  • lidé více důvěřují lidem, než firmám  

Víte, že už zřejmě princip ambasadoringu využíváte? Pokud ne on-line, pak v off-line světě. Vašimi ambasadory jsou obchodníci. Principy, na základě kterých pracují, můžete rozhodně přenést na LinkedIn. Zapojte je proto jako první. Pokud podnikáte v B2B segmentu, bude pro ně tato síť tou nejsnazší cestou ke klíčovým lidem v cílových firmách. 

6 kroků k ambasadoringu na LinkedIn 

Jak tedy zavést ve vaší firmě ambasadoring?  

  1. Vyberte vhodného ambasadora a nadchněte ho! Ambasadorství se totiž nedá jen tak nařídit. Nefungovalo by.  
  1. Vytvořte společně strategii. Obdobně jako má strategii vaše firma a váš produkt. Berte přitom v potaz nejen zacílení, ale také odbornost ambasadora a jeho osobnost. Pokud pouze nasadíte firemní strategii, komunikace nezafunguje.   
  1. Pomozte ambasadorovi vytvořit kvalitní osobní profil. Ten má říkat, čím je užitečný a pro koho, v čem je oborník. 
  1. Nasměrujte ho k budování velké a kvalitní sítě spojení. Měla by být nejen velká, ale také dobře zacílená.  
  1. Začněte společně tvořit obsah. Nejprve si stanovte s ambasadorem obsahová témata. Pokud máte dobrou strategii, bude to jednoduché. Dobrý obsah totiž má přidanou hodnotu a užitečnost pro cílovou skupinu. Nastavte frekvenci publikování (ideálně 3krát týdně, jeden post je minimum), vytvořte publikační plán – a pak může začít psát! 
  1. Podpořte ambasadora, aby byl na LinkedIn přítomný. Doporučte mu, aby reagoval na komentáře u vlastních příspěvků a komentoval i ty cizí. Také by měl včas odpovídat na osobní zprávy. Tak bude budovat značku a získávat důvěru, a následně získá pro vaši firmu kvalitní kontakty a obchodní leady.  
  1. A jako završení vašeho snažení vytěžujte leady a poptávky. Zde také doporučuji postupovat systematicky a propojit tyto leady s CRM firmy.  

Ambasadoring je jako projekt: nenechte ho v tom samotného 

Pokud pouze zadáte pracovníkovi, že bude ambasadorem, a necháte ho na všechno samotného, pravděpodobně skončí dřív, než začal. LinkedIn ambasadoring je plnohodnotný projekt, do kterého byste měli zahrnout tyto součásti:  

  • Know-how: naučte ambasadory používat LinkedIn správně a využívat jeho nástroje na maximum. V tomto vám můžeme pomoci.  
  • Roadmap: stanovte projektového manažera, systém, cíle, plán a úkoly. Stejně jako u jiného projektu.  
  • Spolupráce: zapojte do ambasadoringu víc lidí. Ne všichni musejí být nutně ambasadory. Mohou přispívat tvorbou textů a grafiky, získáváním podkladů nebo třeba pro inspirací pro příspěvky. Dlouhodobá spolupráce zaručí, že se LinkedIn stane hlavním zdrojem zákazníků.  

Doporučuji začít raději pomalu, s jedním až třemi ambasadory. Na pilotním projektu se všechno naučit, vychytat a potom ho rozšířit dál do firmy. 

S nastartováním ambasadoringu u vás ve firmě vám ráda pomohu >>>

Lidé prostě věří lidem. I na LinkedIn   

Možná se vám teď zdá, že je jednodušší si prostě zaplatit reklamu. Ta je ale účinná jen u firem, které už mají vybudovanou silnou a obecně známou značku. Jsme opět na začátku. Důvěru získáte lidskou interakcí. Ambasadoringem. Kruh se uzavírá.  

Jana Bártíková 

Přečtěte si také: „Chcete liky nebo zákazníky? >>>“

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na LinkedIn:

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..