K čemu jsou #hashtagy na LinkedIn a proč je používat

Vidíte je už skoro v každém příspěvku na LinkedIn. Ty občas divné slovní spojeniny za dvojitým (#) křížkem. Hashtagy. #kcemuvubecjsou Pardon. K čemu vůbec jsou?

Je velmi pravděpodobné, že už hashtagy znáte a používáte je na jiných sítích. A používáte je i na LinkedIn?

LinkedIn hashtagy oficiálně zavedl už v roce 2013, ale pro „malý zájem“ je zase brzy zrušil. Ale protože je celkem dost uživatelů stále používalo, třebaže nebyly podporovány, tak je zase zavedl. 🙂 A jako je tomu u každé novinky, kterou zavede, jejich používání LinkedIn silně podporuje. Na počítačích i na mobilech.

Co je to hashtag?

Wikipedie říká: Hashtag ([hešteg]) je slovo nebo fráze označená znakem „#“ (tzv. mřížka, plůtek či hash). Význam slova označeného tímto symbolem je dnes chápán jako forma klíčového slova. Nejčastěji je využíván v informačních systémech k „jednoznačnému“ označení článků, dokumentů nebo jejich částí, popřípadě klíčových, či podstatných slov. Krátké příspěvky na mikroblozích nebo na sociálních sítích mohou být označeny umístěním „#“ před významná slova.

Jak funguje je hashtag na LinkedIn?

Když uvidíte hashtag v některém z příspěvků LinkedIn a když na něj kliknete, zobrazí se vám další obsah, který je stejným hashtagem označen.

Zvolený hashtag můžete také začít sledovat.  LinkedIn tuto vaši preferenci zahrne do algoritmu, podle kterého vám vybírá příspěvky, které vám na hlavní stránce zobrazuje.

Proč byste měli hashtagy na LinkedIn používat?

Zjednodušeně řečeno, hashtagy fungují jako klíčová slova, která pomáhají vašemu obsahu, aby se zobrazoval ve výsledcích vyhledávání. Usnadňuje vašemu publiku váš obsah na LinkedIn najít. Díky tomu vám hashtagy pomáhají budovat vaši značku na LinkedIn. Například, když vyhledáte hashtag #linkedinprobyznys, zobrazí se vám příspěvky, které jsem zveřejnila na stránce Linked Akademie nebo na svém osobním profilu a jejichž obsah tvoří tipy, návody, doporučení, jak používat LinkedIn pro byznys. Tak poznáte, čemu se věnuji, komu s čím pomáhám a o čem je moje značka.

Takže, když budete sledovat můj obsah pod hashtagem #linkedinprobyznys, začnete vnímat a (doufám) i používat LinkedIn jako nástroj prodeje a marketingu. Pomocí hashtagů si můžete vybudovat komunitu, kterou spojuje zájem o podobná témata a otázky. Takové, se kterými jim vy, jako expert, umíte pomoci…

Kde hashtagovat?

Hashtagy vkládejte do každého svého postu, je jedno, jestli postujete na osobním nebo firemním profilu. Do sdíleného obsahu i do článku na LinkedIn vkládejte hashtagy. Nově můžete ohashtagovat i firemní profil a pomoci mu být vidět ve výsledcích vyhledávání.

Jak hashtagovat?

Napsat hasthag je snadné: nejprve křížek – na klávesnici stiskněte Alt Gr a současně X. Pak hned bez mezery začněte psát výraz – jednoslovný nebo víceslovný. Vše malými písmeny, bez interpunkce, víceslovné bez mezer mezi jednotlivými slovy. Pak mezerník a můžete psát další. Že je hashtag napsán správně poznáte podle toho, že zmodrá.

Mnohem těžší je zvolit správný hashtag. Jak na to?

Řekněme například, že chcete zveřejnit článek o tom, jak aktivní naslouchání usnadňuje komunikaci a pomáhá předcházet nedorozuměním a konfliktům v týmech. Použijete hashtag #komunikace. Což je v vhodně zvolený hashtag.

Ale zkuste přidat další, jako například: #aktivninaslouchani #prevencekonfliktu #tymovakomunikace #vedenitymu

Proč jsem zvolila právě tyto hashtagy? Zamyslela jsem se, jaké výrazy jednak dobře popisují obsah článku a pak nad tím, co moje cílová skupina na řeší, jaké otázky si klade a co tedy nejspíš na LinkedIn hledá… Půjde vám to snáz, pokud máte jasně nadefinovanou svou cílovou skupinu na LinkedIn. Více o tom v tomto článku >>>

Pak je vhodné tyto zacílené hashtagy doplnit těmi, které souvisí s obsahem třeba obecněji, jsou však „trendy“ a jsou sledované. Pokud tvoříte obsah v angličtině, budete to mít trochu jednodušší. Ne vždy totiž najdete takové „trendy“ hashtagy v češtině, ale není problém pomoci si populárními hashtagy v angličtině, které sleduje i české publikum.

V tomto případě doporučuji #communication, který má momentálně téměř 8.500 sledujících. Jak to vím? Vyhledala jsem ho na LinkedIn.

Takže to shrnu: Použijte hashtagy, které korespondují s vaším obsahem, cílovou skupinou a vaším oborem  a jsou specifické a zacílené. Ty spojí vaše publikum s vaším obsahem a vaší značkou. A zároveň používejte hashtagy, které jsou sledované. Ty vás propojí s úplně novým publikem. Jana Bártíková

Co dál?

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na LinkedIn.

Pokud se chcete naučit používat LinkedIn jako nástroj prodeje a marketingu, absolvujte můj kurz Linked Akademie on-line. Povedu vás krok za krokem v pěti interaktivních a praktických lekcích.

Jana Bártíková
Obchodu se věnuji celý život. Už v roce 1991 jsem nastoupila na svou první manažerskou pozici. Od té doby jsem pro různé firmy a značky pracovala na zvyšování obratu a podílu na trhu. Ať to bylo v roli provozní ředitelky řetězce Rossmann, na pozici ředitelky českého zastoupení estonské módní značky či Sales Managerky značky Dior pro český a slovenský trh. Jako lektorka jsem vytvořila a realizovala vzdělávací program pro celý obchodní tým Kofoly, který vedl k restartu obchodní strategie a získání 2. pozice na trhu. Od roku 2013 podnikám a LinkedIn se stal hlavním zdrojem mých zákazníků. Generuje mi 90 % mých prodejů, objednávek a zakázek. Z toho 90 % poptávek přichází z LinkedIn za mnou... Už od roku 2015 učím firmy a podnikatele jak získávat nové zákazníky a klienty díky LinkedIn. Mými kurzy o LinkedIn už prošlo více než 3 000 účastníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..