Když na vás někdo „narazí“ na LinkedIn (dostal vaše pozvání ke spojení, vidí váš komentář pod příspěvkem, jste výsledkem ve vyhledávání, LinkedIn vás doporučí ke spojení…), rozhodne se v rozmezí 3 – 5 vteřin k další akci:
Podle čeho se rozhoduje? Co vlastně vidí?
Vedle vašeho jména: vaši fotografii (je-li na vašem profilu a je-li nastavena jako veřejná) a vaše MOTTO. To je ten řádek (dva) pod vaším jménem.
Pozn.: Sice v aktuální verzi LinkedIn je pole již přejmenováno na „profesní představení“, ale název „motto“ je u nás už zakořeněný…
Bohužel editační název tohoto pole „motto“ svádí zcela pochopitelně k tomu, že se na tomto místě profilu často setkáváme s životními moudry, kterými se autoři profilů řídí.
V angličtině se to okénko, kam se vejde 220 znaků, jmenuje headline. To velice přesně vystihuje, co do této NEJDŮLEŽITĚJŠÍ části profilu patří. Má říci člověku, který nás nezná, KDO profesně jsme, CO děláme a PRO koho.
Tento řádek (nebo dva) jsou (spolu s vaší fotografií) naprosto klíčové v rozhodovacím procesu druhé strany: „Mám se s tímto člověkem propojit? Mám se podívat na jeho profil? Na co je vlastně odborník? Mohl by mi k něčemu být?“
Ani název pozice, kterou máme na vizitce nebo v pracovní smlouvě nemusí být vždy tím pravým mottem. Často člověku z venku nic neřekne.
Motto na LinkedIn všude doprovází naše jméno a fotografii. Mělo by tedy být reprezentantem naší profesní odbornosti.
1.Uvědomte si, pro koho své motto (a celý profil) tvoříte
Kdo je ten člověk na druhé straně? Je to většinou někdo, kdo vás vůbec nezná. Váš potenciální zákazník, zaměstnanec, zaměstnavatel… Jak byste se takovému člověku představil/a v reálném životě, aby okamžitě pochopil, kdo jste a co děláte? Jak mu můžete být prospěšný(ná)?
2. Definujte se srozumitelně a magneticky
Popište v mottu jednoduše a stručně, KDO jste, CO děláte, na co jste ODBORNÍK, jaká je vaše ROLE směrem k vaší cílové skupině.
Člověk na druhé straně by měl za jednotky vteřin pochopit, zda a jak mu můžete být PROSPĚŠNÍ.
Pokud jste zaměstnanec, zkuste se možná vykašlat na to, co máte na vizitce. Korporátní názvy pozic bývají často pro lidi z venku nesrozumitelné… 🙂
3. Použijte klíčová slova
Slova, která uvedete ve svém mottu, jsou ta nejdůležitější, která používají roboti ve vyhledávání. A to nejen na LinkedIn. Dostaňte tedy do svého motta taková slova, podle kterých vás vaši potenciální zákazníci (a další cílové osoby) najdou.
4. Využijte potenciál 220 znaků
Do dvou řádků motta se vejde až 120 znaků. To vám umožní daleko přesněji a lépe definovat, kým jste. Jednotlivé výrazy, slovní spojení, definice… vám doporučuji oddělit znaky, například ●, ■, │.
Získáte je v nástroji Mapa znaků (Windows), v textovém dokumentu, kde si můžete své motto připravit a pak na LinkedIn jen vložit anebo si je zkopírujte z tohoto článku.
Díky svému magnetickému mottu můžete získat více spojení, snáz na LinkedIn komunikovat a začít vytěžovat OBROVSKÉ možnosti, které vám LinkedIn přináší. Využijte toho.
Jana Bártíková
Přečtěte si také: Proč potřebujete vytuněný LinkedIn profil?
Díky za tento článek, LinkedIn bude mnohem přehlednější, až se z motta dozvíme, co od daného člověka můžeme čekat.
Souhlasím, Alžběto!